เครื่องมือจัดการการอนุญาตของคุณให้ใช้คุกกี้ของเรากำลังออฟไลน์ชั่วคราว การทำงานบางอย่างที่ต้องใช้คำยินยอมให้ใช้คุกกี้อาจหายไป

อัตราการสิ้นเปลืองเชื้อเพลิงและอัตราการปล่อยมลพิษ
BMW EfficientDynamics: รายละเอียดของกระบวนการวัดค่าอัตราการสิ้นเปลืองเชื้อเพลิงและอัตราการปล่อย CO2 รวมทั้งข้อมูลเกี่ยวกับเทคโนโลยีเครื่องยนต์ดีเซล
อัตราการสิ้นเปลืองเชื้อเพลิงและอัตราการปล่อย CO2 ของรถใหม่จะถูกกำหนดตามกระบวนการในมาตรฐานใหม่ โดยในเดือนกันยายน 2018 เป็นต้นไป กฎข้อบังคับของ New European Driving Cycle (NEDC) ที่เคยใช้ก่อนหน้านี้ได้ถูกแทนที่ด้วย Driving Cycle ที่ตรงตามการใช้งานจริงมากยิ่งขึ้นหรือที่เรียกว่า WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure) สิ่งที่เพิ่มเข้ามาคือการทดสอบ RDE (Real Driving Emissions) ซึ่งจะเป็นการวัดค่าไอเสียที่ปล่อยออกมายังถนนโดยตรง และด้วยขั้นตอนการทดสอบใหม่นี้ ผู้ใช้รถจะสามารถประเมินอัตราการสิ้นเปลืองเชื้อเพลิงและค่าการปล่อยไอเสียของรถในอนาคตได้ดียิ่งขึ้น นอกจากนั้นในหน้านี้ คุณยังสามารถดูข้อมูลที่เกี่ยวกับความยั่งยืนและประสิทธิภาพของเครื่องยนต์ดีเซลได้ด้วยเช่นกัน
อัตราการสิ้นเปลืองเชื้อเพลิงและอัตราการปล่อย CO2 ของรถใหม่จะถูกกำหนดตามกระบวนการในมาตรฐานใหม่ โดยในเดือนกันยายน 2018 เป็นต้นไป กฎข้อบังคับของ New European Driving Cycle (NEDC) ที่เคยใช้ก่อนหน้านี้ได้ถูกแทนที่ด้วย Driving Cycle ที่ตรงตามการใช้งานจริงมากยิ่งขึ้นหรือที่เรียกว่า WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure) สิ่งที่เพิ่มเข้ามาคือการทดสอบ RDE (Real Driving Emissions) ซึ่งจะเป็นการวัดค่าไอเสียที่ปล่อยออกมายังถนนโดยตรง และด้วยขั้นตอนการทดสอบใหม่นี้ ผู้ใช้รถจะสามารถประเมินอัตราการสิ้นเปลืองเชื้อเพลิงและค่าการปล่อยไอเสียของรถในอนาคตได้ดียิ่งขึ้น นอกจากนั้นในหน้านี้ คุณยังสามารถดูข้อมูลที่เกี่ยวกับความยั่งยืนและประสิทธิภาพของเครื่องยนต์ดีเซลได้ด้วยเช่นกัน
5 ข้อเท็จจริงเกี่ยวกับขั้นตอนการทดสอบตามมาตรฐานของ WLTP
- 01 มาตรวัดอัตราการสิ้นเปลืองเชื้อเพลิงตามกฎข้อบังคับใหม่ของ WLTP มีเกณฑ์การวัดค่าที่ยึดตามการใช้งานตามจริงมากยิ่งขึ้น
- 02 มีการทำการทดสอบมาก่อนแล้วในช่วงระยะเวลาหนึ่ง โดยที่ใช้ระดับความเร็วที่สูงกว่าและมี Dynamic Progression มากกว่า
- 03 ค่ามาตรฐานของกระบวนการวัดค่าแบบใหม่จะมีความใกล้เคียงกับตัวเลขในการใช้งานจริงมากขึ้นสำหรับการวัดอัตราการสิ้นเปลืองเชื้อเพลิง
- 04 รายละเอียดจะแสดงถึงความชัดเจนมากยิ่งขึ้นในแง่ของค่าน้ำมันเชื้อเพลิงที่คาดการณ์ไว้
- 05 เทคนิคการวัดค่าของ WLTP ได้ค่อย ๆ เริ่มนำมาใช้ตั้งแต่วันที่ 1 กันยายน 2017 เป็นต้นมา
WLTP MEASURING TECHNIQUE.
Precise test procedure for obtaining the most realistic values possible for fuel consumption and CO2 emissions.
The WLTP measuring technique is based on globally compiled, real driving data, which will result in the values determined also being more realistic. Among the changes this involves are redefined, significantly more stringent test conditions and higher speeds, together with a substantially longer test duration (30 instead of 20 minutes).
To determine the CO2 emissions more precisely, both standard equipment options and special equipment options for a vehicle are included in the test procedure. This will produce two values for each type of vehicle: the lowest and highest possible standard consumption value according to the aerodynamics, weight and rolling resistance. Thanks to WLTP, you will be able to better assess a vehicle’s consumption and CO2 emissions. In the case of a specific vehicle configuration, the individual standard value will be indicated directly. In the case of a specific vehicle configuration, the individual standard value will be indicated directly. Even with this test procedure, deviations will still be possible in real-world operation. Regardless of this, everyday consumption and CO2 emissions continue to be subject to the different conditions of topography, climate and personal driving technique. Also exerting an influence are the traffic situation, the current load carried and the use of devices such as the air conditioning system. One thing is certain: the test conditions are more realistic than before, which means that higher fuel consumption and CO2 values as well as lower ranges for electric vehicles can be expected on paper. However, this does not have any adverse effect on the real fuel consumption or range. In addition, the BMW Group is always working on new technologies in order to improve consumption and range.
All vehicles of the BMW Group that can be ordered in the EU28+ countries are approved in accordance with the WLTP method.
In Germany, however, the legislator specifies that the values measured with WLTP will initially be communicated with a calculation referring them back to NEDC values. The EU Commission has developed a correlation technique for this purpose, which will be binding to an equal extent on all vehicle manufacturers.
This phase is intended to simplify the changeover. Its duration will depend on the respective national legislation and will thus vary from country to country.
From September 2018, all car manufacturers have been legally obliged to test in accordance with WLTP for all vehicles sold in the EU as well as in Switzerland, Turkey, Norway, Liechtenstein and Israel (EU28+).
As from January 2021, all countries which adopt the EU legislation for vehicle registration will have to issue and communicate WLTP values for all vehicles.
ดูคำอธิบายเกี่ยวกับ WLTP ได้ในวิดีโอ
วิดีโอเหล่านี้จะบอกให้ทราบเกี่ยวกับข้อเท็จจริงที่สำคัญที่สุดสำหรับเทคนิคการวัดค่าของ WLTP






WLTP เมื่อเปรียบเทียบกับ NEDC
ศึกษาเพิ่มเติมเกี่ยวกับความแตกต่างระหว่างกระบวนการการทดสอบแบบเก่าและแบบใหม่
ขั้นตอนการทดสอบ | NEDC | WLTP | |
---|---|---|---|
ระยะเวลาในการทดสอบ | 20 นาที | 30 นาที | |
ระยะทางในการทดสอบ | 11 km | 23.2 km | |
ระยะเวลาที่ใช้ไปเมื่อรถอยู่กับที่ | 25% | 13% | |
เฟสการทดสอบ | ในเมือง นอกเมือง (โดยเฉลี่ย) | Low, Medium, High, Extra-high, (โดยเฉลี่ย); (เพิ่ม “City” เข้ามาสำหรับรถยนต์ไฟฟ้าและรถยนต์ระบบ Plug-in hybrid) | |
ความเร็ว | โดยเฉลี่ย: 34 km/h สูงสุด: 120 km/h | โดยเฉลี่ย: 46.6 km/h สูงสุด: 131 km/h | |
อุณหภูมิเริ่มต้น | 20–30° C; การสตาร์ทขณะเครื่องยนต์เย็น | 14° C (ทดสอบที่ 23° C ปรับจาก 14° C) การสตาร์ทขณะเครื่องยนต์เย็น | |
ตัวเลือกอุปกรณ์พิเศษ | ไม่นำไปใช้ในการพิจารณา | ตัวเลือกอุปกรณ์ทั้งหมดจะถูกพิจารณาในแง่ของการมีผลกระทบต่อหลักอากาศพลศาสตร์ น้ำหนัก และแรงต้านการหมุน |
REAL DRIVING EMISSIONS (RDE).
Realistic measurement of pollutant emissions by a vehicle driven on the road.
Since mid May 2016, Real Driving Emissions (RDE) measurements have been compulsory for all vehicle manufacturers in the EU as well as in Switzerland, Turkey, Norway, Liechtenstein and Israel. In these RDE tests, the pollutant emissions, such as particulate matter and nitrogen oxides (NOx), are measured directly on the road. This method determines average emission values that can be expected during everyday driving.
In order to further reduce pollutant values in everyday use, the BMW Group is applying various technologies in its models for reducing exhaust emissions.
The BMW BluePerformance measures, for example, reduce the emission of nitrogen oxides in diesel engines. With the introduction of the new 6-cylinder engine generation for the diesel as from 2020, the storage catalytic converter located close to the engine is replaced by an even more efficient SCR system, also close to the engine. As a result, NOx conversion is further improved, especially during urban driving. A second SCR catalytic converter, located as before in the underbody, provides additional support, and, depending on the vehicle, has its own AdBlue dosing system.
The BMW Group was the first vehicle manufacturer to introduce the combination of NOx storage catalytic converter and SCR system into series production. By establishing double AdBlue dosing, BMW is again setting new standards in the purification of exhaust gases and pollutant reduction.
Furthermore, since 2006 diesel vehicles have been equipped with particle filters as standard in order to reduce particulate matter. In the petrol-engine models, too, special particle filters re now in operation across the range.
In this way, BMW is able to comply with the RDE threshold limit values of the EU6d exhaust emissions standard, which has been compulsory for all new vehicles since January 2020. In contrast to EU6c, the EU6d exhaust emissions standard now also defines threshold limit values for the number of particles and nitrogen oxides in RDE test runs.
เครื่องยนต์ที่มีเทคโนโลยี BMW TWIN POWER TURBO
ขุมพลังและประสิทธิภาพ: เครื่องยนต์ดีเซลและเบนซิน
เครื่องยนต์เบนซินและดีเซลนวัตกรรมใหม่ที่ใช้เทคโนโลยี BMW TwinPower Turbo คือหัวใจสำคัญของ BMW ทุกคัน โดยได้มีการผสมผสานระบบหัวฉีดล่าสุด ระบบควบคุมสมรรถนะแบบแปรผัน และเทคโนโลยีเทอร์โบชาร์จเจอร์นวัตกรรมใหม่เข้าไว้ด้วยกัน

เครื่องยนต์เบนซิน BMW TwinPower Turbo
เครื่องยนต์เบนซินสามสูบนวัตกรรมใหม่ที่มาพร้อมความลื่นไหลอย่างเหนือระดับ เครื่องยนต์เบนซินสี่สูบ และเครื่องยนต์เบนซินหกสูบ TwinPower Turbo ล้วนเคยได้รับรางวัล “Engine of the Year Award” มาแล้วหลายครั้งและนับว่าเป็นการสร้างมาตรฐานใหม่สำหรับเครื่องยนต์ขึ้นมา ส่วนในเครื่องยนต์รุ่นล่าสุดที่ได้นำเทคโนโลยี BMW EfficientDynamics เข้ามาใช้ก็ได้พิสูจน์ให้เห็นแล้วว่าสามารถช่วยประหยัดพลังงานได้มากขึ้น ลดการปล่อยไอเสียลง และมีขุมพลังแรงยิ่งกว่ารุ่นก่อนหน้า
เพื่อที่จะเพิ่มประสิทธิภาพและไดนามิกให้ดียิ่งขึ้น เทคโนโลยีนวัตกรรมใหม่จาก BMW EfficientDynamics นี้ได้ผสานเทคโนโลยีหัวฉีดล่าสุด และระบบควบคุมวาล์วแปรผัน Valvetronic รวมถึงระบบ Double-VANOS พร้อมด้วยเทคโนโลยีเทอร์โบชาร์จเจอร์เข้าไว้ด้วยกัน ทำให้เกิดระบบขับเคลื่อนประสิทธิภาพสูงอย่างเหนือชั้นที่แสดงให้เห็นถึงความเป็นผู้เชี่ยวชาญด้านเครื่องยนต์ของ BMW ได้อย่างชัดเจน

เครื่องยนต์ดีเซล BMW TwinPower Turbo
สิ่งที่สะท้อนให้เห็นอย่างเด่นชัดในเครื่องยนต์ดีเซล TwinPower Turbo คือการทำงานร่วมกันอย่างเป็นระบบโดยยึดตามหลักการของ BMW EfficientDynamics ที่ได้ผสมผสานค่าสูงสุดในการประหยัดพลังงาน ให้ขุมพลังแรง และคุณลักษณะการขับขี่โดยที่มีอัตราการสิ้นเปลืองเชื้อเพลิงในระดับต่ำเข้าไว้ด้วยกัน และในขณะเดียวกัน เครื่องยนต์ดีเซลสามสูบ TwinPower Turbo ที่ได้รับการยกย่องว่าเป็นเครื่องยนต์ Entry-level ที่ดีที่สุด เครื่องยนต์ดีเซลสี่สูบ TwinPower Turbo และเครื่องยนต์ดีเซลหกสูบ TwinPower Turbo ล้วนให้การทำงานอย่างโดดเด่นโดยมีอัตราการปล่อยไอเสียเพียงเล็กน้อยและมีแรงเสียดทานต่ำ จึงเป็นหลักรับประกันการขับขี่อย่างสนุกสนานได้เป็นอย่างดี ยิ่งไปกว่านั้นขุมพลังดีเซลนี้ยังมาพร้อมโครงสร้างอะลูมิเนียมน้ำหนักเบาของตระกูลเครื่องยนต์ BMW EfficientDynamics ที่มีระบบเทอร์โบชาร์จซึ่งเป็นระบบเทอร์โบแปรผัน และระบบฉีดเชื้อเพลิงที่เป็นระบบ Common Rail Direct Injection รุ่นล่าสุดอีกด้วย

เครื่องยนต์ดีเซล: การพัฒนา ความยั่งยืน และความมีประสิทธิภาพ
เครื่องยนต์ดีเซลไม่ได้มีความสำคัญแค่เป็นเพียงเครื่องยนต์ที่ประหยัดน้ำมันเท่านั้น แต่ยังถือได้ว่าเป็นระบบขับเคลื่อนประสิทธิภาพสูงและมีนวัตกรรมล้ำสมัยที่ช่วยสร้างความยั่งยืนให้กับสิ่งแวดล้อมได้อย่างดีเยี่ยม ด้วยเทคโนโลยีหัวฉีด AdBlue นวัตกรรมใหม่ การปล่อยก๊าซไนโตรเจรของรถยนต์ดีเซลรุ่นใหม่ของ BMW มีแนวโน้มที่จะมีค่าเป็นศูนย์ ขั้นตอนการฟอกก๊าซไอเสียได้ถูกเพิ่มเข้ามาเพื่อช่วยลดการปล่อยก๊าซไอเสียให้น้อยลงที่สุด ผลที่ได้คือ เครื่องยนต์ดีเซลที่มีระบบขับเคลื่อนที่มีทั้งประสิทธิภาพสูงและยังให้ความยั่งยืนได้อย่างเหนือระดับ โดยเฉพาะอย่างยิ่งสำหรับการขับรถทางไกล ภายใน BMW Group ระบบขับเคลื่อนทุกประเภทจะได้รับการพัฒนาและปรับปรุงประสิทธิภาพให้ดียิ่งขึ้นไปพร้อมกัน
THINGS TO KNOW ABOUT DIESEL.
Be it sustainability, cost-effectiveness or efficiency, there are many good reasons that support modern diesel engines. Yet there is often a lack of facts and background information. Form your own picture with the informative overview on the topic of the diesel drive and pollutant emissions featured here.
The diesel and the environment
The EU and many other countries around the world have undertaken to significantly reduce the greenhouse gas CO2. The diesel engine plays an important role in achieving this climate target: after all, diesel vehicles can present a good CO2 footprint on the basis of their lower consumption. A diesel that complies with the Euro 6 EU standard, for example, produces about 15% less CO2 than a comparable model with a petrol engine. Against this background, diesel cars in Europe have saved approximately 1,000,000,000 tonnes of CO2 in the last 20 years. And thanks to particle filters, which have been installed as standard at BMW since 2006, the proportion of diesel vehicles contributing to engine-related particulate emissions is practically no longer relevant.
Particulate matter and particle filters
Particulate matter is the term used for all the solids distributed in the air. Natural sources are erosion, fine dusts, volcanic eruptions and also pollen. In addition to road traffic, sources caused by humans include air and shipping traffic as well as industry. Roughly 20% of the particulate matter that occurs is due to cars, less from exhaust emissions than from tyre abrasion and turbulence. Thanks to the particle filters that have been installed within the BMW Group since 2006, our vehicles have almost no more particulate emissions generated by the engines.
What exactly is CO2?
Carbon dioxide is a greenhouse gas that is generated, for example, by the combustion of coal, diesel, petrol natural gas and wood. It plays an important role in nature for the metabolism of many living organisms and plants. I In excess, CO2 makes an important contribution to the greenhouse effect and hence to climate change. Within the EU, traffic is responsible for just under 30% of the entire CO2 emissions, with road traffic accounting for 72%. Without the diesel, which emits less CO2 than a petrol engine due to its low consumption, CO2 values would be significantly higher.
What does NOx mean?
NOx is the collective name for nitrogen oxides, the gaseous oxides of nitrogen (N). Too high NOx concentrations put a strain on the lungs and can harm plants. Nitrogen oxides occur in the high-temperature combustion of fuels but also of coal, oil, wood and waste. Between 1990 and 2017, NOx emissions due to road traffic have decreased by more than 60%. As a result, the proportion of total NOx emissions due to road traffic in 2017 amounted to approx. 37.5%. BMW relies on a multi-stage procedure for reducing nitrogen oxides, which today is recognised as being extremely effective. Alongside emissions reduction in the engine and exhaust gas recycling, this particular includes exhaust gas after-treatment by a combination of NSC (Nitrogen Oxide Storage Catalytic Converter) and SCR system (Selective Catalytic Reduction). Interacting with the exhaust gas temperature and the AdBlue injection, the SCR system converts the toxic nitrogen oxides into the non-toxic components of water and nitrogen.
In the new 6-cylinder diesel engine from BMW, the previous very efficient exhaust gas after-treatment system consisting of a NOx storage catalytic converter, DPF (diesel particle filter) and underbody SCR is replaced by a system with an even higher functional potential. Here an SCR system (based on DPF) close to the engine works with an underbody SCR system in order to cover a very broad range of engine operations with optimal NOx conversion. This is also the basis for future exhaust gas standards.EU exhaust emissions standard
The EU exhaust gas standard lays down the threshold limit values for emissions according to vehicle type and engine. Every year, new vehicles have to comply with more stringent exhaust gas regulations in order to obtain approval. Whether with diesel or petrol engine, all current new vehicles from the BMW Group comply with the Euro 6 exhaust gas standard. You will find the emissions class of your vehicle relevant for EU type approval in section V9 of the type approval certificate.
Environmental zones
In order to meet EU emission limits in heavily polluted cities and to improve air quality in the long term, some European cities have environmental or low-emission zones with restrictions on traffic. According to the specific country, vehicles may only enter these zones under certain conditions, such as by displaying emissions stickers or complying with certain emission classes. Whether with diesel or petrol engine, the current new vehicles of the BMW Group comply with the Euro 6 emissions standard and are thus have approval for the majority of European environmental zones.
Emissions sticker
The emissions sticker supplies information on a vehicle’s EU emissions class. It is required in some European cities, such as Berlin for example, in order to drive into environmental zones with reduced emissions. At present, vehicles receive a red, yellow or green emissions sticker or no sticker at all according to the level of pollutants emitted. The current new vehicles from the BMW Group always comply with the Euro 6 emissions standard and thus receive the green emissions sticker on registration. This entitles you to drive your new BMW in most of the environmental zones in Europe.
FAQ – วิธีการวัดค่าสำหรับอัตราสิ้นเปลืองเชื้อเพลิงและการปล่อยมลพิษ
คุณถาม เราตอบ
What is WLTP?
The abbreviation WLTP stands for “Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure”.
This involves a new test procedure for a more realistic determination of fuel consumption and CO2 emission values of vehicles that will be legally binding for all vehicles as of September 2018. WLTP will replace the previously applicable NEDC procedure.What is the WLTP driving cycle?
A vehicle’s consumption and emissions depend on driving style among other factors. This is why driving data have been compiled for WLTP around the world. These data were used to define 4 representative phases with different average speeds: low, medium, high and extra-high. Within each of these phases, there are different intensities of acceleration, braking and stopping in order to depict situations with a relevance to everyday driving style. The combination of these phases then results in the driving cycle which is communicated as a combined value in the manufacturer’s details. As electric and hybrid vehicles are used particularly within urban areas, their driving cycle contains a 5th phase: the City phase. This results from the average speeds of low and medium.
What does WLTP mean for me?
Introduction of WLTP will mean that the fuel consumption and CO2 values indicated will approximate those in real-world operation. Irrespective of this, taking into account individual special equipment in WLTP will additionally lead to more realistic values as they are based on your personal vehicle configuration. At the same time, however, more realistic values will also mean higher consumption and CO2 standard values for vehicles with combustion engines and a lower range for electric vehicles and plug-in hybrids. Depending on national legislation, higher CO2 taxes may result.
What is RDE?
The abbreviation RDE stands for "Real Driving Emissions". This is a new procedure for determining pollutants such as nitrogen oxides (NOx) and particulate matter. The crucial feature is that measurement takes place on the road under realistic driving conditions and not in the laboratory. A device known as a Portable Emissions Measurement System (PEMS for short) is attached to the exhaust of the test vehicle for this purpose.
What is EU6?
Euro 6 is the name of the current exhaust emission standard for pollutants. It defines lower maximum values for particulate matter and nitrogen oxide emissions than EU5. From September 2018*, the EU6c emission standard will become compulsory, and in comparison to EU6b it specifies even lower limits for the content of particulate matternumber in petrol-engine vehicles. The same threshold limit values apply for diesel-engine vehicles within the cycle for both EU6b and EU6c. EU6d-TEMP from September 2019* and EU6d from January 2021* will again slightly lower the threshold limit values for the number of particles and nitrogen oxides in line with RDE.
*Applies to new vehicles. New vehicle types will each be subject to the new exhaust emission standards 1 year earlier.What does selective catalytic reduction (SCR) mean?
So that the exhaust emission values of a vehicle can be further reduced, liquid ammonia, called AdBlue®, is fed into diesel engines' exhaust system. Selective Catalytic Reduction (SCR) with AdBlue® reduces up to 90% of the nitrogen oxides. What remains is water vapour, nitrogen and CO2. What remains is water vapour, nitrogen and CO2.
What is BluePerformance?
BMW uses BluePerformance technology to reduce the nitrogen oxide emissions of its vehicles even further. Thanks to this technology it is possible to further optimise the emissions performance of the diesel drive. In addition to the diesel particle filter and NOx storage catalytic converter, all BMW 4-cylinder diesel engines have an SCR catalytic converter (Selective Catalytic Reduction) with AdBlue® injection to significantly reduce nitrogen oxides contained in the exhaust gases. With the introduction of the new 6-cylinder engine generation for the diesel as from 2020, the storage catalytic converter located close to the engine is replaced by an even more efficient SCR system, also close to the engine. As a result, NOx conversion is further improved, especially during urban driving. A second SCR catalytic converter, located as before in the underbody, provides additional support, and, depending on the vehicle, has its own AdBlue dosing system.
What is a particle filter?
The particle filter is a measure for reducing particulate matter present in diesel engines and petrol engines.
What does WLTP mean for electric and hybrid vehicles?
As electric and hybrid vehicles are used mainly in urban areas, WLTP provides, in addition to the four phases of low, medium, high and extra high, a separate 5th phase for them – namely the City Phase. This combines the speeds of the phases that best reflect the motoring situation in urban areas: low and medium. This enables more realistic indications of range to be given.
WLTP คืออะไร
ตัวย่อของ WLTP มาจาก “Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure” ซึ่งจะเกี่ยวข้องกับขั้นตอนการทดสอบแบบใหม่สำหรับการกำหนดค่าการสิ้นเปลืองน้ำมันเชื้อเพลิงและค่าการปล่อยก๊าซ CO2 ที่ใกล้เคียงกับการใช้งานจริงมากยิ่งขึ้น โดยการทดสอบนี้จะมีผลบังคับตามกฎหมายสำหรับรถทุกคันนับตั้งแต่เดือนกันยายน 2018 เป็นต้นไป ซึ่ง WLTP จะเข้ามาแทนที่มาตรการทดสอบของ NEDC ที่มีการนำมาใช้ก่อนหน้านี้
WLTP Driving Cycle คืออะไร
อัตราการสิ้นเปลืองเชื้อเพลิงและอัตราการปล่อยมลพิษของรถจะขึ้นอยู่กับสไตล์การขับขี่และปัจจัยอื่น ๆ อีกหลายอย่าง ซึ่งนี่คือสาเหตุที่ทำไมทั่วโลกถึงต้องปฏิบัติตามข้อมูลการขับขี่ตามมาตรฐาน WLTP ข้อมูลเหล่านี้ได้ถูกนำมาใช้เพื่อกำหนดเฟสซึ่งมีการแบ่งออกเป็น 4 เฟสด้วยกันโดยที่จะมีช่วงการใช้ความเร็วรถโดยเฉลี่ยแตกต่างกันไปคือ Low Medium High และ Extra-high ภายในแต่ละเฟสเหล่านี้มีอัตราการเร่งความเร็ว การเบรก และการดับเครื่องที่แตกต่างกันไปด้วยเช่นกันเพื่อที่จะคาดการณ์สถานการณ์ต่าง ๆ ในการขับขี่โดยทั่วไปได้ใกล้เคียงที่สุด การผสมผสานของเฟสเหล่านี้จะส่งผลต่อรอบการขับขี่ซึ่งจะแสดงออกมาเป็นค่าเฉลี่ยในรายละเอียดของผู้ผลิต และเนื่องด้วยรถยนต์ระบบไฟฟ้าและระบบไฮบริดโดยส่วนใหญ่จะขับอยู่ในเมือง ดังนั้นรอบการขับขี่จะนับเป็นเฟสที่ห้า นั่นคือ City เฟส ซึ่งเป็นผลมาจากช่วงความเร็วโดยเฉลี่ยอยู่ที่ระดับ Low และ Medium
WLTP หมายถึงอะไรสำหรับฉัน
WLTP หมายถึงว่าอัตราการสิ้นเปลืองเชื้อเพลิงและค่าการปล่อย CO2 ที่แสดงขึ้นมาจะเป็นค่าโดยประมาณในการใช้งานในสถานการณ์จริง การคำนวณค่าของ WLTP ที่พิจารณารวมถึงชุดแต่งของรถด้วยยิ่งทำให้ค่าใกล้เคียงกับความเป็นจริงยิ่งขึ้นเนื่องจากค่าเหล่านี้จะขึ้นอยู่กับการปรับแต่งรถยนต์ส่วนบุคคลของคุณเองด้วย ในขณะเดียวกัน ยิ่งค่าใกล้เคียงกับความเป็นจริงมากขึ้นเท่าไหร่จะยิ่งหมายถึงค่ามาตรฐานการปล่อย CO2 และอัตราการสิ้นเปลืองเชื้อเพลิงจะยิ่งสูงขึ้นสำหรับรถที่มีเครื่องยนต์เผาไหม้ และจะมีช่วงระยะการขับขี่ด้วยไฟฟ้าที่ต่ำลงสำหรับรถยนต์ระบบไฟฟ้าและระบบ Plug-in hybrid ทั้งนี้จะขึ้นอยู่กับกฎหมายแห่งชาติ และอาจส่งผลต่อภาษี CO2 ที่สูงขึ้นด้วย
WLTP หมายถึงอะไรสำหรับรถยนต์ระบบไฟฟ้าและระบบไฮบริด
เนื่องจากรถยนต์ระบบไฟฟ้าและระบบไฮบริดจะขับขี่กันส่วนใหญ่บริเวณในเมือง WLTP จะมีเฟสที่เพิ่มขึ้นมานอกเหนือจากสี่เฟสที่ประกอบไปด้วย Low Medium High และ Extra-high นั่นคือเฟสที่ 5 ที่มีชื่อว่า City เฟส ซึ่งในเฟสนี้จะผสมผสานความเร็วของเฟสที่แสดงให้เห็นถึงการขับขี่ในเมืองได้ดีที่สุด นั่นคือ Low และ Medium ซึ่งทำให้ได้ค่าที่ตรงกับความจริงมากยิ่งขึ้น