BMW EfficientDynamics Consumption and emissions

อัตราการสิ้นเปลืองเชื้อเพลิงและอัตราการปล่อยมลพิษ

BMW EfficientDynamics: รายละเอียดของกระบวนการวัดค่าอัตราการสิ้นเปลืองเชื้อเพลิงและอัตราการปล่อย CO2 รวมทั้งข้อมูลเกี่ยวกับเทคโนโลยีเครื่องยนต์ดีเซล

อัตราการสิ้นเปลืองเชื้อเพลิงและอัตราการปล่อย CO2 ของรถใหม่จะถูกกำหนดตามกระบวนการในมาตรฐานใหม่ โดยในเดือนกันยายน 2018 เป็นต้นไป กฎข้อบังคับของ New European Driving Cycle (NEDC) ที่เคยใช้ก่อนหน้านี้ได้ถูกแทนที่ด้วย Driving Cycle ที่ตรงตามการใช้งานจริงมากยิ่งขึ้นหรือที่เรียกว่า WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure) สิ่งที่เพิ่มเข้ามาคือการทดสอบ RDE (Real Driving Emissions) ซึ่งจะเป็นการวัดค่าไอเสียที่ปล่อยออกมายังถนนโดยตรง และด้วยขั้นตอนการทดสอบใหม่นี้ ผู้ใช้รถจะสามารถประเมินอัตราการสิ้นเปลืองเชื้อเพลิงและค่าการปล่อยไอเสียของรถในอนาคตได้ดียิ่งขึ้น นอกจากนั้นในหน้านี้ คุณยังสามารถดูข้อมูลที่เกี่ยวกับความยั่งยืนและประสิทธิภาพของเครื่องยนต์ดีเซลได้ด้วยเช่นกัน

อ่านเพิ่มเติม
อัตราการสิ้นเปลืองเชื้อเพลิงและอัตราการปล่อยมลพิษBMW EfficientDynamics: รายละเอียดของกระบวนการวัดค่าอัตราการสิ้นเปลืองเชื้อเพลิงและอัตราการปล่อย CO2 รวมทั้งข้อมูลเกี่ยวกับเทคโนโลยีเครื่องยนต์ดีเซล

5 ข้อเท็จจริงเกี่ยวกับขั้นตอนการทดสอบตามมาตรฐานของ WLTP

  • 01 มาตรวัดอัตราการสิ้นเปลืองเชื้อเพลิงตามกฎข้อบังคับใหม่ของ WLTP มีเกณฑ์การวัดค่าที่ยึดตามการใช้งานตามจริงมากยิ่งขึ้น
  • 02 มีการทำการทดสอบมาก่อนแล้วในช่วงระยะเวลาหนึ่ง โดยที่ใช้ระดับความเร็วที่สูงกว่าและมี Dynamic Progression มากกว่า
  • 03 ค่ามาตรฐานของกระบวนการวัดค่าแบบใหม่จะมีความใกล้เคียงกับตัวเลขในการใช้งานจริงมากขึ้นสำหรับการวัดอัตราการสิ้นเปลืองเชื้อเพลิง
  • 04 รายละเอียดจะแสดงถึงความชัดเจนมากยิ่งขึ้นในแง่ของค่าน้ำมันเชื้อเพลิงที่คาดการณ์ไว้
  • 05 เทคนิคการวัดค่าของ WLTP ได้ค่อย ๆ เริ่มนำมาใช้ตั้งแต่วันที่ 1 กันยายน 2017 เป็นต้นมา

WLTP MEASURING TECHNIQUE.

Precise test procedure for obtaining the most realistic values possible for fuel consumption and CO2 emissions.

The WLTP measuring technique is based on globally compiled, real driving data, which will result in the values determined also being more realistic. Among the changes this involves are redefined, significantly more stringent test conditions and higher speeds, together with a substantially longer test duration (30 instead of 20 minutes).
To determine the CO2 emissions more precisely, both standard equipment options and special equipment options for a vehicle are included in the test procedure. This will produce two values for each type of vehicle: the lowest and highest possible standard consumption value according to the aerodynamics, weight and rolling resistance. Thanks to WLTP, you will be able to better assess a vehicle’s consumption and CO2 emissions. In the case of a specific vehicle configuration, the individual standard value will be indicated directly. In the case of a specific vehicle configuration, the individual standard value will be indicated directly. Even with this test procedure, deviations will still be possible in real-world operation. Regardless of this, everyday consumption and CO2 emissions continue to be subject to the different conditions of topography, climate and personal driving technique. Also exerting an influence are the traffic situation, the current load carried and the use of devices such as the air conditioning system. One thing is certain: the test conditions are more realistic than before, which means that higher fuel consumption and CO2 values as well as lower ranges for electric vehicles can be expected on paper. However, this does not have any adverse effect on the real fuel consumption or range. In addition, the BMW Group is always working on new technologies in order to improve consumption and range.
All vehicles of the BMW Group that can be ordered in the EU28+ countries are approved in accordance with the WLTP method.
In Germany, however, the legislator specifies that the values measured with WLTP will initially be communicated with a calculation referring them back to NEDC values. The EU Commission has developed a correlation technique for this purpose, which will be binding to an equal extent on all vehicle manufacturers.
This phase is intended to simplify the changeover. Its duration will depend on the respective national legislation and will thus vary from country to country.
From September 2018, all car manufacturers have been legally obliged to test in accordance with WLTP for all vehicles sold in the EU as well as in Switzerland, Turkey, Norway, Liechtenstein and Israel (EU28+).
As from January 2021, all countries which adopt the EU legislation for vehicle registration will have to issue and communicate WLTP values for all vehicles.

อ่านเพิ่มเติม

WLTP เมื่อเปรียบเทียบกับ NEDC

ศึกษาเพิ่มเติมเกี่ยวกับความแตกต่างระหว่างกระบวนการการทดสอบแบบเก่าและแบบใหม่

ขั้นตอนการทดสอบ
NEDC
WLTP

REAL DRIVING EMISSIONS (RDE).

Realistic measurement of pollutant emissions by a vehicle driven on the road.

Since mid May 2016, Real Driving Emissions (RDE) measurements have been compulsory for all vehicle manufacturers in the EU as well as in Switzerland, Turkey, Norway, Liechtenstein and Israel. In these RDE tests, the pollutant emissions, such as particulate matter and nitrogen oxides (NOx), are measured directly on the road. This method determines average emission values that can be expected during everyday driving.
In order to further reduce pollutant values in everyday use, the BMW Group is applying various technologies in its models for reducing exhaust emissions.
The BMW BluePerformance measures, for example, reduce the emission of nitrogen oxides in diesel engines. With the introduction of the new 6-cylinder engine generation for the diesel as from 2020, the storage catalytic converter located close to the engine is replaced by an even more efficient SCR system, also close to the engine. As a result, NOx conversion is further improved, especially during urban driving. A second SCR catalytic converter, located as before in the underbody, provides additional support, and, depending on the vehicle, has its own AdBlue dosing system.
The BMW Group was the first vehicle manufacturer to introduce the combination of NOx storage catalytic converter and SCR system into series production. By establishing double AdBlue dosing, BMW is again setting new standards in the purification of exhaust gases and pollutant reduction.
Furthermore, since 2006 diesel vehicles have been equipped with particle filters as standard in order to reduce particulate matter. In the petrol-engine models, too, special particle filters re now in operation across the range.
In this way, BMW is able to comply with the RDE threshold limit values of the EU6d exhaust emissions standard, which has been compulsory for all new vehicles since January 2020. In contrast to EU6c, the EU6d exhaust emissions standard now also defines threshold limit values for the number of particles and nitrogen oxides in RDE test runs.

อ่านเพิ่มเติม

เครื่องยนต์ที่มีเทคโนโลยี BMW TWIN POWER TURBO

ขุมพลังและประสิทธิภาพ: เครื่องยนต์ดีเซลและเบนซิน

เครื่องยนต์เบนซินและดีเซลนวัตกรรมใหม่ที่ใช้เทคโนโลยี BMW TwinPower Turbo คือหัวใจสำคัญของ BMW ทุกคัน โดยได้มีการผสมผสานระบบหัวฉีดล่าสุด ระบบควบคุมสมรรถนะแบบแปรผัน และเทคโนโลยีเทอร์โบชาร์จเจอร์นวัตกรรมใหม่เข้าไว้ด้วยกัน

อ่านเพิ่มเติม
BMW EfficientDynamics BMW TwinPower Turbo petrol engines

เครื่องยนต์เบนซิน BMW TwinPower Turbo

เครื่องยนต์เบนซินสามสูบนวัตกรรมใหม่ที่มาพร้อมความลื่นไหลอย่างเหนือระดับ เครื่องยนต์เบนซินสี่สูบ และเครื่องยนต์เบนซินหกสูบ TwinPower Turbo ล้วนเคยได้รับรางวัล “Engine of the Year Award” มาแล้วหลายครั้งและนับว่าเป็นการสร้างมาตรฐานใหม่สำหรับเครื่องยนต์ขึ้นมา ส่วนในเครื่องยนต์รุ่นล่าสุดที่ได้นำเทคโนโลยี BMW EfficientDynamics เข้ามาใช้ก็ได้พิสูจน์ให้เห็นแล้วว่าสามารถช่วยประหยัดพลังงานได้มากขึ้น ลดการปล่อยไอเสียลง และมีขุมพลังแรงยิ่งกว่ารุ่นก่อนหน้า

 

เพื่อที่จะเพิ่มประสิทธิภาพและไดนามิกให้ดียิ่งขึ้น เทคโนโลยีนวัตกรรมใหม่จาก BMW EfficientDynamics นี้ได้ผสานเทคโนโลยีหัวฉีดล่าสุด และระบบควบคุมวาล์วแปรผัน Valvetronic รวมถึงระบบ Double-VANOS พร้อมด้วยเทคโนโลยีเทอร์โบชาร์จเจอร์เข้าไว้ด้วยกัน ทำให้เกิดระบบขับเคลื่อนประสิทธิภาพสูงอย่างเหนือชั้นที่แสดงให้เห็นถึงความเป็นผู้เชี่ยวชาญด้านเครื่องยนต์ของ BMW ได้อย่างชัดเจน

อ่านเพิ่มเติม
BMW EfficientDynamics BMW TwinPower Turbo diesel engines

เครื่องยนต์ดีเซล BMW TwinPower Turbo

สิ่งที่สะท้อนให้เห็นอย่างเด่นชัดในเครื่องยนต์ดีเซล TwinPower Turbo คือการทำงานร่วมกันอย่างเป็นระบบโดยยึดตามหลักการของ BMW EfficientDynamics ที่ได้ผสมผสานค่าสูงสุดในการประหยัดพลังงาน ให้ขุมพลังแรง และคุณลักษณะการขับขี่โดยที่มีอัตราการสิ้นเปลืองเชื้อเพลิงในระดับต่ำเข้าไว้ด้วยกัน และในขณะเดียวกัน เครื่องยนต์ดีเซลสามสูบ TwinPower Turbo ที่ได้รับการยกย่องว่าเป็นเครื่องยนต์ Entry-level ที่ดีที่สุด เครื่องยนต์ดีเซลสี่สูบ TwinPower Turbo และเครื่องยนต์ดีเซลหกสูบ TwinPower Turbo ล้วนให้การทำงานอย่างโดดเด่นโดยมีอัตราการปล่อยไอเสียเพียงเล็กน้อยและมีแรงเสียดทานต่ำ จึงเป็นหลักรับประกันการขับขี่อย่างสนุกสนานได้เป็นอย่างดี ยิ่งไปกว่านั้นขุมพลังดีเซลนี้ยังมาพร้อมโครงสร้างอะลูมิเนียมน้ำหนักเบาของตระกูลเครื่องยนต์ BMW EfficientDynamics ที่มีระบบเทอร์โบชาร์จซึ่งเป็นระบบเทอร์โบแปรผัน และระบบฉีดเชื้อเพลิงที่เป็นระบบ Common Rail Direct Injection รุ่นล่าสุดอีกด้วย

อ่านเพิ่มเติม
BMW EfficientDynamics BMW diesel engine close-up

เครื่องยนต์ดีเซล: การพัฒนา ความยั่งยืน และความมีประสิทธิภาพ

เครื่องยนต์ดีเซลไม่ได้มีความสำคัญแค่เป็นเพียงเครื่องยนต์ที่ประหยัดน้ำมันเท่านั้น แต่ยังถือได้ว่าเป็นระบบขับเคลื่อนประสิทธิภาพสูงและมีนวัตกรรมล้ำสมัยที่ช่วยสร้างความยั่งยืนให้กับสิ่งแวดล้อมได้อย่างดีเยี่ยม ด้วยเทคโนโลยีหัวฉีด AdBlue นวัตกรรมใหม่ การปล่อยก๊าซไนโตรเจรของรถยนต์ดีเซลรุ่นใหม่ของ BMW มีแนวโน้มที่จะมีค่าเป็นศูนย์ ขั้นตอนการฟอกก๊าซไอเสียได้ถูกเพิ่มเข้ามาเพื่อช่วยลดการปล่อยก๊าซไอเสียให้น้อยลงที่สุด ผลที่ได้คือ เครื่องยนต์ดีเซลที่มีระบบขับเคลื่อนที่มีทั้งประสิทธิภาพสูงและยังให้ความยั่งยืนได้อย่างเหนือระดับ โดยเฉพาะอย่างยิ่งสำหรับการขับรถทางไกล ภายใน BMW Group ระบบขับเคลื่อนทุกประเภทจะได้รับการพัฒนาและปรับปรุงประสิทธิภาพให้ดียิ่งขึ้นไปพร้อมกัน

THINGS TO KNOW ABOUT DIESEL.

Be it sustainability, cost-effectiveness or efficiency, there are many good reasons that support modern diesel engines. Yet there is often a lack of facts and background information. Form your own picture with the informative overview on the topic of the diesel drive and pollutant emissions featured here.

อ่านเพิ่มเติม
  • The diesel and the environment
  • Particulate matter and particle filters
  • What exactly is CO2?
  • What does NOx mean?
  • EU exhaust emissions standard
  • Environmental zones
  • Emissions sticker

FAQ – วิธีการวัดค่าสำหรับอัตราสิ้นเปลืองเชื้อเพลิงและการปล่อยมลพิษ

คุณถาม เราตอบ

  • What is WLTP?
  • What is the WLTP driving cycle?
  • What does WLTP mean for me?
  • What is RDE?
  • What is EU6?
  • What does selective catalytic reduction (SCR) mean?
  • What is BluePerformance?
  • What is a particle filter?
  • What does WLTP mean for electric and hybrid vehicles?
  • WLTP คืออะไร
  • WLTP Driving Cycle คืออะไร
  • WLTP หมายถึงอะไรสำหรับฉัน
  • WLTP หมายถึงอะไรสำหรับรถยนต์ระบบไฟฟ้าและระบบไฮบริด